Zo gezegd onlineleeromgeving
Voor de leerkracht
Met de nieuwe leeromgeving kun je vlot digitaal lesgeven.
1 Digitaal bordboek
Het digitaal bordboek is een onlineversie van het leerwerkboek. Je kunt het eenvoudig projecteren tijdens
het fysiek lesgeven of gebruiken in een digitale les tijdens afstandsonderwijs. Zo is iedereen steeds mee.
Al het onlinelesmateriaal vind je terug in het digitaal bordboek.
Ook de oefen- en leerapps (bv. dialogen, oefeningen van het boek digitaal,
extra onlineoefeningen …) zijn beschikbaar in het digitaal bordboek.Je kunt gemakkelijk overstappen van de oefeningen naar het digitaal bordboek en omgekeerd zonder je les te moeten verlaten.
Je kunt ook gemakkelijk switchen tussen het leerwerkboek en de digitale handleiding.
Met de schrijf- en tekentools kun je markeren of notities maken op de pagina’s van het digitaal bordboek.
Tijdens de (online)les kun je de oplossingen van de oefeningen tonen. Je kunt ook de oplossingen delen met je cursisten.
Je bepaalt zelf welke pagina’s je deelt en met wie: met specifieke cursisten of met een hele klas.Het is ook mogelijk om eigen materiaal toe te voegen aan het digitaal bordboek. Al het materiaal kan steeds gedeeld worden met je cursisten. Je kunt ook zelfgemaakte bookwidgets toevoegen en eigen materiaal als taak klaarzetten voor de cursisten.
Zo gezegd onlineleeromgeving
Zo gezegd onlineleeromgeving
2 Klassenbeheer
Het opvolgen van de online leeractiviteiten van je cursisten is heel eenvoudig. Je maakt zelf je klas aan in zogezegd.pelckmans.be en gebruikt het cursistvolgsysteem waarmee jij als leerkracht een duidelijk overzicht krijgt van de leeractiviteit van je cursisten.
Per gemaakte oefeningenreeks kun je bekijken hoe ze scoren en waar ze eventueel nog extra hulp kunnen gebruiken. Je kunt er ook voor kiezen om de resultaten van een specifieke cursist op te volgen.
3 Takensysteem
Als leerkracht kun je ook werken met een gebruiksvriendelijk takensysteem. Hiermee zet je een of meerdere taken voor je cursisten klaar en bepaal je binnen welke tijdspanne de opgelegde taak/taken gemaakt moet(en) worden door je cursisten. Ook je eigen materiaal kun je als taak klaarzetten.
Binnen de onlineleeromgeving zien je cursisten of er taken voor hen klaarstaan. Ze krijgen een duidelijk overzicht van welke taak/taken er nog gemaakt moet(en) worden, welke te laat of niet gemaakt werd(en) en welke afgerond werd(en). Binnen de opgelegde tijdspanne kan een cursist ervoor kiezen om een taak te pauzeren en later te hervatten.
Als leerkracht behoud je het overzicht van je gedeelde taken in de rubriek Resultatenoverzicht.
TERUG NAAR BOVEN