TERUG NAAR BOVEN
Ludwig Wittgenstein
‘ De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld.’
Uit: Campus Nederlands 4 Werkboek
DOELGERICHTE, COMMUNICATIEVE OPDRACHTEN MET OVUR-FICHES
- Situaties met een verschillende moeilijkheidsgraad spelen in op de keuzevrijheid van de leerling op vlak van interesse en niveau.
- Transparante criteria geven de mogelijkheid om effectieve feedback te formuleren.
- Na het reflecteren noteert de leerling werkpunten voor een volgende opdracht en stopt de leerling de uitneembare spreek- of schrijffiche in het portfolio.
JUISTE MIX VAN KENNIS EN VAARDIGHEDEN
- De lessen worden opgebouwd volgens duidelijke leerlijnen en stappenplannen.
- Via een stapsgewijze en gefaseerde aanpak exploreren en interpreteren leerlingen taalgebruik en taalsysteem.
- De meeste lessen werken toe naar een productieve eindopdracht in een realistische context.
- Voor de studierichting Moderne talen zijn er extra teksten en opdrachten voorzien.
KENNEN OM TE KUNNEN