Van abstract naar concreet
Wat leerlingen moeten weten
De info is glashelder uitgeschreven op de infopagina’s. Elke redenering is stap voor stap opgebouwd. Een grafiek, een infographic, een visuele voorstelling verheldert de tekst. Die kennisopbouw hebben de leerlingen nodig om de opdrachten te verwerken of om in gesprek te gaan over financiële en economische onderwerpen.
Inhoud
Hoofdstuk 1 – Geld verdienen
Hoofdstuk 2 – Prijsvorming van een product
Hoofdstuk 3 – Totale kostprijs van een aankoop
Hoofdstuk 4 – Risico’s en verzekeringen
Hoofdstuk 5 – Budget beheren
Hoofdstuk 6 – Sparen en beleggen
Hoofdstuk 7 – Impact van de overheid
Werken met casussen
Via opdrachten de INFO verwerken
Leerlingen verwerken de info via de opdrachten die nauw aansluiten bij de beoogde doelen. De opdrachten zijn didactisch sterk uitgewerkt en zijn op maat van de derde graad. Bovendien kun je kiezen in welke mate ondersteuning nodig is. Daardoor is het materiaal inzetbaar in de doorstroomfinaliteit en de dubbele finaliteit.
Leerstof verwerken
Test jezelf
Leerlingen testen hun kennis via nieuwe cases. Alle doelen worden bevraagd in de Test jezelf. Met de digitale Test jezelf op Pelckmans Portaal kunnen de leerlingen nagaan of ze de leerstof beheersen. Leerkrachten kunnen de leeractiviteiten van hun leerlingen volgen via het leerlingvolgsysteem.
Synthese
De synthese bevat de belangrijkste lesinhouden van het hoofdstuk. Op Pelckmans Portaal is er een instructievideo bij de synthese. De synthese wordt stap voor stap opgebouwd. Daarin worden de verbanden tussen de verschillende delen verduidelijkt.
VANAF SEPTEMBER 2023
- het toevoegen van eigen bookwidgets op maat van je leerlingen
- het toevoegen van eigen materiaal als taak
TERUG NAAR BOVEN