Leerlingen kiezen een rol: die van klant of bediende, van bezoeker of receptionist … Leerlingen uit de richtingen Onthaal en recreatie en Onthaal, organisatie en sales moeten beide rollen kunnen uitvoeren.
Elke quarter eindigt op een communicatieve opdracht in een realistische context: een bezoeker onthalen, tickets bestellen voor een pretpark, schade aan je smartphone rapporteren …
SUCCESERVARING VOOR ELKE LEERLING
Fastbreak 5 Leerwerkboek
Functional language wordt op twee niveaus ingeoefend.
DIFFERENTIATIE
- Basiszinnen staan vetjes: die moet elke leerling kunnen gebruiken.
- Uitbreidingszinnen worden ingeoefend via plusopdrachten.
Functional language mondeling inoefenen: dat kan met de minidialogen, ingesproken door native speakers. Leerlingen nemen deel aan de dialoog: ze nemen zichzelf op en beluisteren het resultaat:
MINIDIALOGEN MET
NATIVE SPEAKERS
- leerlingen beluisteren de dialoog
- daarna laten ze een deel van de zin vallen en vullen aan
- ten slotte nemen ze de rol van een van de sprekers over
TERUG NAAR BOVEN