Leerlingen kiezen een rol: die van klant of bediende, van bezoeker of receptionist … Leerlingen uit de richtingen Onthaal en recreatie en Onthaal, organisatie en sales moeten beide rollen kunnen uitvoeren.

Elke quarter eindigt op een communicatieve opdracht in een realistische context: een bezoeker onthalen, tickets bestellen voor een pretpark, schade aan je smartphone rapporteren …

SUCCESERVARING VOOR ELKE LEERLING

Fastbreak 5 Leerwerkboek

Functional language wordt op twee niveaus ingeoefend.

DIFFERENTIATIE


  • Basiszinnen staan vetjes: die moet elke leerling kunnen gebruiken.
  • Uitbreidingszinnen worden ingeoefend via plusopdrachten.

Functional language mondeling inoefenen: dat kan met de minidialogen, ingesproken door native speakers. Leerlingen nemen deel aan de dialoog: ze nemen zichzelf op en beluisteren het resultaat:

MINIDIALOGEN MET
NATIVE SPEAKERS

  • leerlingen beluisteren de dialoog
  • daarna laten ze een deel van de zin vallen en vullen aan
  • ten slotte nemen ze de rol van een van de sprekers over

Pelckmans uitgevers

Pelckmans uitgevers maakt educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven en verzorgt opleidingen. Door vernieuwing, expertise en passie voor ons vak te delen, bouwen we aan de uitgeverij van de toekomst.
Volledig scherm