KENNEN OM TE KUNNEN
JUISTE MIX VAN KENNIS EN VAARDIGHEDEN
- De lessen worden opgebouwd volgens duidelijke leerlijnen en stappenplannen.
- Via een stapsgewijze en gefaseerde aanpak exploreren en interpreteren leerlingen taalgebruik en taalsysteem.
- De meeste lessen werken toe naar een productieve eindopdracht in een realistische context.
- Mogelijkheid om zowel lineair als modulair te werken: door de unieke lay-out kies je als leerkracht zelf wanneer je welke les behandelt.
- Voor de studierichtingen Woordkunst-drama en Taal en communicatie zijn er extra teksten en opdrachten voorzien.
Campus 5 Concreet leerwerkboek 2-3 uur
DOELGERICHTE COMMUNICATIEVE OPDRACHTEN MET OVUR-FICHES
- Situaties met een verschillende moeilijkheidsgraad spelen in op de keuzevrijheid van de leerling op vlak van interesse en niveau.
- Transparante criteria geven de mogelijkheid om effectieve feedback te formuleren.
- Na het reflecteren noteert de leerling werkpunten voor een volgende opdracht en stopt de leerling de uitneembare spreek- of schrijffiche in het portfolio.
Ludwig Wittgenstein
‘De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld.’
TERUG NAAR BOVEN